Fitness

W klubie Fitness Arena wyposażona sala fitness zapewnia doskonałe warunki do prowadzenia wszechstronnych form ruchu. Zajęcia oferowane przez nasz Klub:


PBU

Łatwe do wykonania zestawy ćwiczeń, nie zawierające choreografii, ukierunkowane na wzmocnienie i ujędrnienie dolnych partii ciała. Skierowane są do osób pragnących uzyskać płaski brzuch, zgrabne pośladki i uda. Systematyczne treningi pozwolą osiągnąć wymarzone rezultaty kształtnej i silnej sylwetki

TBC

Zajęcia ogólnorozwojowe, kształtujące całe ciało. Składają się z choreograficznej rozgrzewki i części poświęconej treningowi wytrzymałościowo – siłowemu. Połączenie tych elementów treningu przyczynia się do przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej, poprawia ogólną kondycję organizmu, a także zwiększa jego wytrzymałość. Do tego typu zajęć często wykorzystuje się stepy, hantle, obciążenia oraz gumy. Jeśli chcesz nadać swemu ciału sportową sylwetkę są to zajęcia dla Ciebie.

Step

To forma zajęć fitness, do których wykorzystuje się specjalną, ok. 20-centymetrową platformę zwaną stepem. Ćwiczenia w rytm tanecznej muzyki polegają na dynamicznym wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia na różne sposoby

Trening obwodowy

Trening wytrzymałości, trening oporowy oraz aerobik, podczas którego, poszczególne ćwiczenia, zwane „stacjami”, wykonywane są jedno po drugim, w cyklach zwanych „obwodami”.

Zajęcia typu cross

celem zajęć jest rozwój tych partii mięśni, które nie są aktywne w trakcie codziennych ćwiczeń. Może stanowić zatem dopełnienie rutynowych zestawów ćwiczeń ujętych w planie treningowym sportowców-zawodowców i amatorów. Efektem treningu jest poprawa kondycji fizycznej i koordynacji ruchowej, zminimalizowanie ryzyka wystąpienia kontuzji i wzmocnienie mięśni.

Stretching

zajęcia relaksacyjno – rozciągające, którym towarzyszy spokojna muzyka. Polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni w celu ich uelastycznienia, rozciągnięcia i poprawy ukrwienia. Systematyczne wykonywanie tego typu ćwiczeń pozwala zwiększyć zakres ruchomości w stawach oraz gibkość. Działa również wzmacniająco na ścięgna, a także zapobiega zesztywnieniom i skurczom. Ćwiczenia te mają na celu przyspieszenie przemian metabolicznych w mięśniach i regeneracji organizmu po intensywnym wysiłku.

Joga

zajęcia o charakterze wzmacniającym oraz rozciągającym, skupiające się na medytacji i odpowiedniej technice oddychania. Joga zawiera zestawy ćwiczeń tzw. pozycji, które wykonujemy wytrzymując w nich określony czas przy spokojnej, relaksującej muzyce. Powoduje to wzmocnienie mięśni, szczególnie mięśni głębokich (stabilizujących postawę), rozciągnięcie, zwiększa elastyczność mięśni i poprawia koncentrację, by świadomie kierować energię życiową do poszczególnych układów ciała. Ćwiczenia wykonywane są z dużą koncentracją, jednakże wpływają pozytywnie na odstresowanie się i odpoczynek. Osoby niewytrenowane, chcące usprawnić ciało, mogą śmiało uczestniczyć w tego rodzaju zajęciach i próbować „wsłuchać się” w rytm własnego ciała.

Zumba

kompletny licencjonowany program treningowy, zawierający wszystkie elementy fitnessu: cardio, pracę mięśni, równowagę i gibkość. Choreografie inspirowane są głównie tańcami latynoskimi, ale także tańcem brzucha czy Quebraditą.